Православные тропари по гласам. Православные тропари по гласам Тропарь воскресный глас 5

В субботу на велицей вечерни.

На Господи, воззвах, поставим стихов 10, и поем стихиры воскресны, глас 5:

Стих: Изведи из темницы, исповедатися Имене Твоему.

Честным Твоим Крестом, Христе, диавола посрамил еси, и Воскресением Твоим жало греховное притупил еси, и спасл еси ны от врат смертных: славим Тя, Единородне.

Стих: Мене ждут праведницы, дондеже воздаси мне.

Воскресение даяй роду человеческому, яко овча на заколение ведеся, устрашишася сего князи адстии, и взяшася врата плачевная. Вниде бо Царь славы Христос, глаголя сущым во узах, изыдите: и сущым во тьме, открыйтеся.

Стих: Из глубины воззвах к Тебе, Господи, Господи, услыши глас мой.

Велие чудо, невидимых Содетель, за человеколюбие плотию пострадав, воскресе Безсмертный, приидите отечествия язык, Тому поклонимся: благоутробием бо Его от прелести избавльшеся, в Триех Vпостасех Единаго Бога пети навыкохом.

Ины стихиры Анатолиевы, глас тойже.

Стих: Да будут уши Твои внемлюще гласу моления моего.

Вечернее поклонение приносим Тебе, Невечернему Свету, на конец веков, яко в зерцале плотию возсиявшему мiрови, и даже до ада низшедшему, и тамо сущую тьму разрушившему, и свет Воскресения языком показавшему: Светодавче Господи, слава Тебе.

Стих: Аще беззакония назриши, Господи, Господи, кто постоит; яко у Тебе очищение есть.

Начальника спасения нашего, Христа славословим: Тому бо из мертвых воскресшу, мiр от прелести спасен бысть. Радуется мiр Ангельский, бегает демон прелесть, Адам падый воста, диавол упразднися.

Стих: Имене ради Твоего потерпех Тя, Господи, потерпе душа моя в слово Твое, упова душа моя на Господа.

Иже от кустодии научени бываху от беззаконников, покрыйте Христово Востание, и приимите сребренники, и рцыте яко нам спящым, из гроба украден бысть Мертвый. Кто виде, кто слыша, мертвеца украдена когда, паче же помазана и нага, оставльша и во гробе погребальная Своя? Не прельщайтеся, иудее, навыкните речем пророческим, и уразумейте, яко Той есть воистинну Избавитель мiра, и Всесильный.

Стих: От стражи утренния до нощи, от стражи утренния, да уповает Израиль на Господа.

Господи, ад пленивый, и смерть поправый Спасе наш, просветивый мiр Крестом честным, помилуй нас.

Ины стихиры, Богородице, Павла Аморрейскаго, глас 5.

Подобен: Радуйся:

Стих: Яко у Господа милость и многое у Него избавление, и Той избавит Израиля от всех беззаконий его.

Престол Херувимский воистинну, яко Превышшы тварей бывши: в Тебе бо Божие Слово, наш зрак наздати хотя, вселися, и прошед с плотию из Тебе, Всечистая: Крестную же страсть нас ради восприят, и Воскресение яко Бог дарова изменшемуся нашему осужденному естеству, тем, яко Содетелю, Сыну Твоему молимся, Богомати, улучити прощение и милость в час судный.

Стих: Хвалите Господа, вси языцы, похвалите Его, вси людие.

Что Твою, Богородительнице Чистая, нареку Церковь Богославную? Вертоград Едемский именую, и Ноев, Чистая, ковчег прореку, спасший Богу царское священие, весь свят язык, Христа Бога нашего собор: Моисеову же кивоту уподобляю Тя, в немже очистилище и жезл прозябший, в немже свещник и ручка, кадильница всезлатая, воньже прибегает всяк верный и испрошает велию милость.

Стих: Яко утвердися милость Его на нас, и истина Господня пребывает вовек.

Едина безнадежных Надеждо, безпомощных готовая Помоще, милости Рождшая Волителя Иисуса, мою помилуй ныне немощь, Чистая, и подаждь ми помыслов умиление. Струями слез самых согрешений моих, непобедимую потопи пучину: отжени безмерных моих страстей бурю: и исполни тишины Божественныя смущенное сердце мое, Христа молящи, подати ми согрешений совершенное оставление.

Слава, и ныне, Богородичен: В Чермнем мори Неискусобрачныя Невесты образ написася иногда: тамо Моисей, разделитель воды: зде же Гавриил, служитель чудесе. Тогда глубину шествова немокренно Израиль: ныне же Христа роди безсеменно Дева. Море по прошествии Израилеве пребысть непроходно: Непорочная по Рождестве Эммануилеве пребысть Нетленна. Сый, и прежде Сый, явлейся яко Человек, Боже помилуй нас.

Таже, Свете Тихий: прокимен: Господь воцарися: И прочая по обычаю.

На стиховне стихиры воскресны, глас 5.

Тебе, Воплощеннаго Спаса Христа, и Небес неразлучившася, во гласех пений величаем: яко Крест и смерть приял еси за род наш, яко Человеколюбец Господь, испровергий адова врата, тридневно воскресл еси, спасая душы наша.

Ины стихиры по алфавиту.

Стих: Господь воцарися, в лепоту облечеся.

Прободенным Твоим ребром, Жизнодавче, токи оставления всем источил еси, жизни и спасения: плотию же смерть восприял еси, безсмертие нам даруя: вселив же ся во гроб нас свободил еси, совоскресив с Собою славно яко Бог. Сего ради вопием: Человеколюбче Господи, слава Тебе.

Стих: Ибо утверди вселенную, яже не подвижется.

Странно Твое распятие, и еже во ад сошествие человеколюбно есть: пленив бо его, и древния юзники совоскресив с Собою славно яко Бог, рай отверз, восприяти сего сподобил еси. Темже и нам, славящыя Твое тридневное Востание, даруй очищение грехов: рая жители сподобляя, яко Един Благоутробен.

Стих: Дому Твоему подобает святыня, Господи, в долготу дний.

Нас ради плотию страсть приемый, и тридневен из мертвых воскресый, плотския наша страсти исцели, и возстави от прегрешений лютых, Человеколюбче, и спаси нас.

Слава, и ныне, Богородичен:

Храм и Дверь еси, Палата и Престол Царев, Дево Всечистая, Еюже Избавитель мой, Христос Господь, во тьме спящым явися, Солнце Сый правды, просветити хотя, яже созда по образу Своему рукою Своею. Темже, Всепетая, яко Матерне дерзновение к Нему стяжавшая, непрестанно моли спастися душам нашым.

Таже: Ныне отпущаеши: Трисвятое. По Отче наш:

Тропарь, глас 5.

Собезначальное Слово Отцу и Духови, от Девы Рождшееся на спасение наше, воспоим, вернии, и поклонимся: яко благоволи плотию взыти на Крест, и смерть претерпети, и воскресити умершыя славным Воскресением Своим.

Богородичен: Радуйся, Двере Господня непроходимая: радуйся, Стено и Покрове притекающих к Тебе. Радуйся, Необуреваемое Пристанище, и Неискусобрачная, Рождшая плотию Творца Твоего и Бога: молящи не оскудевай о воспевающых, и кланяющихся Рождеству Твоему.

В неделю на утрени.

По шестопсалмии.

Бог Господь, и явися нам: на глас 5: и глаголем тропарь воскресный: Собезначальное Слово Отцу: дважды. Слава, и ныне, Богородичен: Радуйся Двере Господня Непроходимая: Таже, обычная стихологиа Псалтира.

По 1-м стихословии седальны воскресны, глас 5:

Крест Господень похвалим, погребение Святое песньми почтим, и Воскресение Его препрославим: яко совозстави мертвыя от гроб яко Бог, пленив смерти державу, и крепость диаволю, и сущым во аде свет возсия.

Стих:

Господи мертв нареклся еси, умертвивый смерть, во гробе положился еси, истощивый гробы: горе воини гроба стрежаху, доле от века мертвыя воскресил еси. Всесильне и Непостижиме Господи, слава Тебе.

Слава, и ныне, Богородичен:

Радуйся Святая Горо и Богопроходная, радуйся одушевленная купино и неопалимая. Радуйся Едина к Богу мiрови Мосте, преводяй мертвыя к Вечному Животу. Радуйся Нетленная Отроковице, неискусомужно рождшая спасение душ наших.

По 2-м стихословии седальны воскресны, глас 5:

Господи, по тридневнем Твоем Воскресении, и апостолов поклонении, Петр вопияше Ти: жены дерзновение прияша, аз же убояхся. Разбойник богословяше, аз же отвергохся. Убо призовеши ли мя прочее ученика быти? или паки покажеши мя ловца глубиннаго? но кающася приими мя Боже, и спаси мя.

Стих: Исповемся Тебе Господи, всем сердцем моим, повем вся чудеса Твоя.

Господи, посреде осужденных пригвоздиша Тя беззаконнии, и копием ребро Твое прободоша, О Милостиве! Погребение же приял еси, разрушивый адова врата, и воскресл еси тридневно. Притекоша жены видети Тя, и возвестиша апостолом востание: Превозносимый Спасе, Егоже поют ангели, Благословенный Господи, слава Тебе.

Слава, и ныне, Богородичен:

Неискусобрачная Невесто Богородительнице, Яже Евину печаль радостотворившая, воспеваем вернии и покланяемся Тебе, яко возвела еси нас от древния клятвы: и ныне моли непрестанно, Всепетая, Пресвятая, во еже спастися нам.

Ипакои, глас 5:

Ангельским зраком ум смущающя, и Божественным востанием душею просвещаемы, мvроносицы апостолом благовествоваху: возвестите во языцех Воскресение, Господу содействующу чудесы, подающему нам велию милость.

Степенна, глас 5. Антифон 1.

Ихже стихи повторяюще поем:

Внегда скорбети мне, Давидски пою Тебе Спасе мой: избави душу мою от языка льстиваго.

Пустынным живот блажен есть, Божественным рачением воскриляющымся.

Слава: Святым Духом одержатся вся, видимая же с невидимыми: Самодержавен бо сый, Троицы Един есть неложно.

И ныне, тойже.

Антифон 2:

На горы душе, воздвигнемся, гряди тамо, отнюдуже помощь идет.

Десная Твоя рука, и мене Христе касающися, от лести всякия да сохранит.

Слава: Святому Духу богословяще рцем: Ты еси Бог, Живот, Рачение, Свет, Ум: Ты Благостыня, Ты царствуеши во веки.

И ныне, тойже.

Антифон 3:

О рекших мне: во дворы внидем Господня: радости многия исполнен быв, молитвы возсылаю.

В дому Давидове страшная совершаются: огнь бо тамо паля всяк срамный ум.

Слава: Святому Духу живоначальное достоинство, от Негоже всякое животно одушевляется, яко во Отце, купно же и Слове.

И ныне, тойже.

Прокимен, глас 5: Воскресни Господи Боже мой, да вознесется рука Твоя, яко Ты царствуеши во веки.

Стих: Исповемся Тебе Господи, всем сердцем моим.

Всякое дыхание:

Стих: Хвалите Бога во святых Его:

Евангелие утреннее рядовое.

Воскресение Христово видевше, поклонимся Святому Господу Иисусу, Единому Безгрешному: Кресту Твоему покланяемся Христе, и святое Воскресение Твое поем и славим: Ты бо еси Бог наш, разве Тебе иного не знаем, Имя Твое именуем. Приидите вси вернии, поклонимся святому Христову Воскресению: се бо прииде Крестом радость всему мiру. Всегда благословяще Господа, поем Воскресение Его: распятие бо претерпев, смертию смерть разруши.

Псалом 50: Помилуй мя Боже:

Слава: Молитвами апостолов, Милостиве, очисти множества согрешений наших.

И ныне: Молитвами Богородицы, Милостиве, очисти множества согрешений наших.

Таже, глас 6: Помилуй мя Боже, по велицей милости Твоей, и по множеству щедрот Твоих, очисти беззаконие мое:

Посем стихира:

Воскрес Иисус от гроба, якоже прорече, даде нам живот вечный, и велию милость.

Спаси Боже люди Твоя:

И возглас: Милостию и щедротами и человеколюбием:

Каноны: Воскресный на 4: Крестовоскресный на 3: Богородичен на 3: Минеи на 4. Аще же празднуется святый, на 6. Крестовоскресный на 2: и Богородицы на 2.

Канон воскресен, глас 5:

Песнь 1

Ирмос: Коня и всадника в море Чермное, сокрушаяй брани мышцею высокою, Христос истрясе: Израиля же спасе, победную песнь поюща.

Припев: Слава Господи, святому Воскресению Твоему.

Тебе терноносный еврейский сонм, любве Благодетелю к Тебе не сохрань матерния, Христе венча, родоначальника разрешающа терновное запрещение.

Воздвигл еси мя падшаго в ров, преклонься Жизнодавче, Безгрешне: и моея злосмрадныя тли Христе, претерпев неискушенно, Божественнаго Существа миром мя облагоухал еси.

Богородичен: Разрешися клятва, печаль преста: Благословенная бо и Благодатная, верным радость возсия, благословение всем концем цветоносящи Христа.

Другий канон крестовоскресен.

Песнь 1, глас тойже

Ирмос: Спасителю Богу:

Иже волею на кресте пригвожденному плотию, и древняго осуждения иже древом падшаго свобождшему, Тому Единому воспоим: яко прославися.

Иже из гроба мертвецу воскресшу Христу, и падшаго совозставившу, и соседением Отеческим украсившему, Тому Единому воспоим: яко прославися.

Богородичен: Пречистая Мати Божия, из Тебе воплощшемуся, и от недр Родителя не разлучившемуся Богу, непрестанно молися, от всякаго обстояния спасти, ихже созда.

Ин канон Пресвятей Богородице [егоже краестрочие: Свет рождшая, просвети мя Дево.]

Песнь 1, глас тойже

Ирмос: Коня и всадника в море Чермное:

Света всельшагося в Тя Пречистая, и просвещшаго мiр лучами Божества, Христа моли, просветити вся поющыя Тя, Мати Дево.

Яко украшаема добротою добродетелей Благодатная, добротворное благолепие лучею Духа, подъяла еси Всечистая, всяческая удобрившаго.

Тебе древле прообразующи купина в Синаи, не опалися Дево, огню присовокупльшися: Дева бо родила еси, и Дева пребыла еси, паче смысла Мати Дево.

Катавасиа: Отверзу уста моя:

Песнь 3

Ирмос: Водрузивый на ничесомже землю повелением Твоим, и повесивый неодержимо тяготеющую, на недвижимем, Христе, камени заповедей Твоих, Церковь Твою утверди, Едине Блаже и Человеколюбче.

Желчь убо иже из камене мед ссавшии, в пустыни чудодействовавшему Тебе принесоша Христе: оцет же за манну воз благодеяние Ти воздаша отроцы Израилевы неблагодарнии.

Иже древле световидным облаком покрываеми, Живот во гробе Христа положиша: но самовластно воскрес, всем верным подаде тайно осеняющее свыше Духа сияние.

Богородичен: Ты Мати Божия несочетанно родила еси, Иже от Нетленна Отца возсиявшаго, кроме болезней матерних: темже Тя Богородицу, воплощенна бо родила еси Слова, православно проповедуем.

Ирмос: Силою Креста Твоего Христе:

Воскресл еси от гроба Христе, тли смертныя избавль воспевающих Жизнодавче, вольное Твое распятие.

Помазати мvром тело Твое мvроносицы Христе тщахуся, и не обретшя возвратишася, воспевающя Твое Востание.

Богородичен: Моли непрестанно Чистая, воплощеннаго из боку Твоею, избавити от лести диаволи, воспевающыя Тя Деву Чистую.

Ирмос: Водрузивый на ничесомже:

Лествица, Еюже к нам сниде Вышний, истлевшее естество исправити, Ты явственно Чистая, всем ныне видена была еси: Тобою бо Преблагий мiрови причаститися благоволи.

Еже древле предуставленное Дево таинство, и прежде век провидимое вся ведущему Богу, летом ныне напоследок в ложеснах Твоих Всенепорочная, конец прием явися.

Разрешися клятвы древния осуждение Твоим ходатайством Дево Пречистая: из Тебе бо Господь явлься, всем благословение яко Преблагий источи, Едина человеков удобрение.

Песнь 4

Ирмос: Божественное Твое разумев истощание, прозорливо Аввакум, Христе, со трепетом вопияше Тебе: во спасение людей Твоих спасти помазанныя Твоя пришел еси.

Яже от Мерры горчайшыя воды, яко во образе проначертая Пречистый Крест Твой Блаже, греховное умерщвляющ вкушение, древом усладил еси.

Крест за древо разумное, за сладкую же пищу желчь, Спасе мой, приял еси, за тление же смерти кровь Твою Божественную излиял еси.

Богородичен: Кроме убо сочетания зачала еси нетленно во чреве, и без болезни родила еси, и по Рождестве Дева, Бога плотию рождши, сохранилася еси.

Ирмос: Услышах слух силы Креста:

Яко водрузися на земли на лобнем Крест, сокрушишася вереи и вратницы вечнии, и возопиша: слава силе Твоей Господи.

Яко сниде Спас к связанным яко мертв, совоскресоша с Ним иже от века умершии, и возопиша: слава силе Твоей Господи.

Богородичен: Дева роди, и матерских не позна: но Мати убо есть, Дева же пребысть: Юже воспевающе, радуйся Богородице, взываем.

Ирмос: Божественное Твое:

Сердцем и умом, душею же и усты исповедую всеблагочестно Тя Богородицу воистинну, Чистая, спасения плод объемля, и спасаюся Дево, молитвами Твоими.

Создавый от не сущих всяческая, от Тебе Чистыя создатися яко Благодетель благоволи, на спасение верою и любовию Тя поющих, Всенепорочная.

Поют Твое Рождество Всенепорочная премiрнии лицы, спасению радующеся, Истинную Богородицу мудрствующих Тя, Дево Нескверная.

Тя Жезл Исаиа именова, от Негоже прозябе нам красный Цвет, Христос Бог, на спасение верою и любовию притекающих к Покрову Твоему.

Песнь 5

Ирмос: Одеяйся светом яко ризою, к Тебе утренюю, и Тебе зову: душу мою просвети омраченную Христе, яко Един Благоутробен.

Иже славы Господь в неславне зраце, на древе обезчещен волею висит, о божественней мне славе несказанно промышляя.

Ты мя преоблекл еси в нетление, Христе, тли смертныя неистленно плотию вкуш, и возсияв из гроба тридневен.

Богородичен: Ты правду же и избавление нам рождши Христа без семене, свободно содеяла еси от клятвы Богородице, естество праотца.

Ирмос: Утренююще вопием Ти:

Простерл еси длани Спасе наш на древе, вся призывая к Себе, яко Человеколюбец.

Пленил еси ад Спасе мой Твоим погребением, и Твоим Воскресением радости вся исполнил еси.

Воскрес от гроба тридневно Жизнодавче, и всем источил еси безсмертие негиблющее.

Богородичен: Деву по Рождестве воспеваем Тя Богородице: Ты бо Бога Слова плотию мiрови родила еси.

Ирмос: Одеяйся светом:

Вси пророцы Тя яве предвозвестиша хотящую быти Божию Матерь, Богородице Чистая: едина бо обрелася еси Чистая, совершенна Непорочная.

Светел облак Тя животныя воды, нам тучу нетления Христа одождивший отчаянным, Чистая, познаваем.

Яко близ всю Тя добру и непорочну, запечатленну девством чисте возлюби, в Тя Вселивыйся Бог, яко един Благоутробен.

Песнь 6

Ирмос: Неистовствующееся бурею душетленною, Владыко Христе, страстей море укроти, и от тли возведи мя яко Благоутробен.

В тление поползся родоначальник, Владыко Христе, преслушаннаго брашна вкуш, и к животу возведен бысть страстию Твоею.

Живот низшел еси ко аду, Владыко Христе, и тление растлевшему быв, тлением источил еси Воскресение.

Богородичен: Дева роди, и рождши пребысть чиста, на руку носящаго всяческая, яко воистинну Дева Мати понесшая.

Ирмос: Обыде мы бездна:

Простерл еси длани Твои, собирая далече расточенная язык Твоих собрания, Христе Боже наш, живоносным Крестом Твоим, яко Человеколюбец.

Пленил еси смерть, и врата адова сокрушил еси, Адам же связанный разрешен быв, вопияше Тебе: спасе мя десница Твоя Господи.

Богородичен: Купину Тя неопалиму, и гору и лествицу одушевлену, и врата небесная достойно славим, Марие славная, православных похвало.

Ирмос: Неистовствующееся бурею:

Иже всему виновный, и еже быти всем подавый, яко виновну имяше воплощаемь, еже по нам, Тя Богомати Всенепорочная.

Исцелений Владычице, душепитательный точащий источник верно притекающым к покрову Твоему благославному, вемы Тя Всенепорочная.

Спасению виновна Жизнодавца родила еси нам, вечное избавление дарующаго, Истинную Богородицу Тя проповедающым.

Кондак, глас 5.

Подобен: Собезначальное Слово:

Ко аду Спасе мой сошел еси, и врата сокрушивый яко Всесилен, умерших яко Создатель совоскресил еси, и смерти жало сокрушил еси, и Адам от клятвы избавлен бысть, Человеколюбче. Темже вси зовем: спаси нас Господи.

Икос: Услышавшя жены ангеловы глаголы, отложиша рыдание, радостны бывшя и трепетны, ужас бо видеша, и се Христос приближися к ним, глаголя: еже, радуйтеся, дерзайте, Аз мiра победих, и узники свободих, потщитеся убо ко учеником, возвещающя им: яко варяю вы во граде Галилейстем, еже проповедати. Темже вси Тебе зовем: спаси нас Господи.

Песнь 7

Ирмос: Превозносимый отцев Господь пламень угаси, отроки ороси, согласно поющыя: Боже, благословен еси.

Плотию обложься якоже на удице льщения, Божественною Твоею силою змия низвлекл еси возводя вопиющыя: Боже, благословен еси.

Земли непроходное осуществовавый составление, во гробе покрывается плотию Невместимый. Емуже вси поем: Боже, благословен еси.

Богородичен: Едину убо Ипостась во Двою Естеству, Всенепорочная родила еси Воплощеннаго Бога. Емуже вси поем: Боже, благословен еси.

Ирмос: В пещи огненней песнословцы:

Иже древом крестным идольскую прелесть разрешивый, благословен Бог отец наших.

Воскресый из мертвых, и сущыя во аде совоздвигнувый, благословен Бог отец наших.

Твоею смертию Христе, смертную разорь державу, благословен Бог отец наших.

Богородичен: Иже от Девы рождься, и Богородицу Сию показавый, благословен Бог отец наших.

Ирмос: Превозносимый отцев:

Неопределенный пребыв Непреложен, плоти по Ипостаси соединися, яко Благоутробен, в Тебе Пресвятей: Иже Един благословен Бог отец наших.

Невесту Тя Всенепорочную Богородице Владычице, согласно славим и Престол Зиждителя Твоего. Емуже вси поем: Боже, благословен еси.

Мати всех Царя, очищшися духом Дево, была еси, Тебе Создавшаго. Емуже вси поем: Боже, благословен еси.

Спасе мя Господь, Богомати Пречистая, одеждею плоти из Тебе одеявся. Емуже вси поем: Боже, благословен еси.

Песнь 8

Ирмос: Тебе Вседетелю, в пещи отроцы, всемiрный лик сплетше пояху: дела всякая Господа пойте, и превозносите во вся веки.

Ты о вольней спасительныя страсти помолился еси чаши, якоже невольней: два хотения, двема бо по коемуждо носиши существома Христе, во веки.

Твоим вседетельным схождением, ад Христе, поруганный изблева вся, яже древле лестию умерщвленныя, Тебе превозносящыя во вся веки.

Богородичен: Тя яже паче ума богомужне Словом Рождшую Господа, и девствующую, вся дела Дево благословим, и превозносим во вся веки.

Ирмос: Из Отца прежде век:

Иже на Кресте волею длани простершаго, и узы смертныя разрушившаго Христа Бога, священницы пойте, людие превозносите во вся веки.

Иже яко Жениха из гроба возсиявшаго Христа Бога, и мvроносицам явльшагося, и радость тем провещавша, священницы пойте, людие превозносите во вся веки.

Богородичен: Херувим превышши явилася еси Богородице Чистая, во чреве Твоем, Иже на тех носимаго понесши: Егоже со безплотными человецы славословим во вся веки.

Ирмос: Тебе Вседетелю в пещи:

Преста ныне яже праотчая печаль, радость приемши Ти Богоматерни. Темже непрестанно поем Тя Дево, и превозносим во вся веки.

Поет с нами безплотных собор, Дево Рождество Твое непостижимое, един лик составльше любовию, и превозносяще его во веки.

Струя прозрачная безсмертия Отроковице из Тебе изыде, Иже всех Господь, скверну омывая верою Тя поющих, и превозносящих во вся веки.

Божественный воистинну, и светоносный Престол, и скрижали благодати исповедуем Тя, Слово Дево Отчее яко приемшую: Егоже превозносим во вся веки.

Таже, поем песнь Богородицы: Величит душа моя Господа: С припевом: Честнейшую херувим:

Песнь 9

Ирмос: Исаие ликуй, Дева име во чреве, и роди Сына Еммануила, Бога же и Человека, Восток Имя Ему: Егоже величающе, Деву ублажаем.

Падшаго человека восприял еси Владыко Христе, из ложесн Девических всему совокуплься, греху же ни единому причащься: всего от истления Ты свободил еси пречистыми Твоими страстьми.

Боготочною кровию истощенною Владыко Христе, от Твоих пречистых ребр и животворящих, жертва убо преста идольская, вся же земля Тебе хваления жертву приносит.

Богородичен: Не Бога безплотна, ниже паки человека проста произведе Чистая Отроковица, и Нескверная: но Человека совершенна, и неложно совершенна Бога. Егоже величаем со Отцем же и Духом.

Ирмос: Тя паче ума:

Тебе Иже на Кресте страсть подъемшаго, и адову силу смертию сокрушившаго, вернии православно величаем.

Тебе из гроба тридневно воскресша, и ад пленившаго, и мир просветившаго, вернии единомудренно величаем.

Богородичен: Радуйся Богородице, Мати Христа Бога, Егоже родила еси, моли прегрешений оставление даровати, верою поющым Тя.

Ирмос: Исаие ликуй:

От чистых кровей Твоих усырися плоть преестественно всех Содетелю, Единородному Сыну Родителеву, не от мужа, без семене же умна и одушевленна, Богородице Приснодево.

Обходимое уставила еси смерти неудержимое стремление, рождши плотию воистинну паче ума Жизнь вечную: Ейже приложься усты горькими ад упразднися, Пресвятая Мати Дево.

На престоле седя Сын Твой Владычне, рясны Тя златыми Божественных добродетелей свет сияющу, одесную постави Себе Чистая, дая честь яко Матери Тебе, Всенепорочная.

Паче ума Рождество Твое Богомати: без мужа бо зачатие в Тебе, и девически рождение бысть: ибо Бог есть Рождейся, Егоже величающе, Тя Дево ублажаем.

По катавасии ектениа малая. Таже, Свят Господь Бог наш. Екзапостиларий утренний.

На хвалитех стихиры воскресны, глас 5:

Стих: Сотворити в них суд написан, слава сия будет всем преподобным Его.

Господи, запечатану гробу от беззаконников, прошел еси из гроба, якоже родился еси от Богородицы: не уразумеша, како воплотился еси, безплотнии Твои ангели: не чувствоваша, когда воскресл еси, стрегущии Тя воини. Обоя бо запечатлестася испытующым, явишася же чудеса кланяющымся верою таинству: еже воспевающым, воздаждь нам радость и велию милость.

Стих: Хвалите Бога во святых Его, хвалите Его в утвержении силы Его.

Господи, вереи вечныя сокрушив, и узы растерзав, от гроба воскресл еси, оставль Твоя погребальная, во свидетельство истиннаго тридневнаго Твоего погребения: и предварил еси в Галилеи, в пещере стрегомый. Велия Твоя милость, Непостижиме Спасе, помилуй и спаси нас.

Стих: Хвалите Его на силах Его, хвалите Его по множеству величествия Его.

Господи, жены текоша на гроб, видети Тя Христа нас ради пострадавшаго, и пришедшя, обретоша ангела на камени седяща, страхом отвальшемся, и к ним возопи глаголя: воскресе Господь, рцыте учеником, яко воскресе от мертвых, спасаяй душы нашя.

Стих: Хвалите Его во гласе трубнем: хвалите Его во псалтири и гуслех.

Господи, якоже изшел еси от запечатаннаго гроба, тако вшел еси и дверем заключеным ко учеником Твоим, показуя им телесная страдания, яже подъял еси Спасе Долготерпеливый: яко от семене Давидова язвы претерпел еси: яко Сын же Божий, мiр свободил еси. Велия Твоя милость, Непостижиме Спасе, помилуй и спаси нас.

Ины стихиры Анатолиевы.

Стих: Хвалите Его в тимпане и лице, хвалите Его во струнах и органе.

Господи Царю веков, и Творче всех, нас ради распятие и погребение плотию приимый, да нас от ада свободиши всех: Ты еси Бог наш, разве Тебе иного не вемы.

Стих: Хвалите Его в кимвалех доброгласных, хвалите Его в кимвалех восклицания: всякое дыхание да хвалит Господа.

Господи, пресияющая Твоя чудеса кто исповесть? или кто возвестит страшная Твоя таинства? вочеловечивыйся бо нас ради, яко Сам восхотел еси, державу явил еси силы Твоея: Крестом бо Твоим разбойнику рай отверзл еси, и погребением Твоим вереи адовы сокрушил еси, Воскресением же Твоим всяческая обогатил еси: Благоутробне, Господи, слава Тебе.

Стих: Воскресни Господи Боже мой, да вознесется рука Твоя, не забуди убогих Твоих до конца.

Мvроносицы жены гроба Твоего достигшя, зело рано искаху Тебе мvры помазати, Безсмертнаго Слова и Бога: и ангела глаголы огласившяся, возвращахуся радостию, апостолом возвестити яве, яко воскресл еси, Животе всех, и подал еси мiрови очищение и велию милость.

Стих: Исповемся Тебе Господи всем сердцем моим, повем вся чудеса Твоя.

Богоприятнаго гроба ко иудеом стражие глаголаху: О вашего суемудреннаго совета! стрещи Неописаннаго покусившеся, всуе трудистеся, сокрыти Воскресение распятаго хотяще, ясно показасте. О вашего суемудреннаго соборища! что паки сокрыти советуете, Еже некрыется? паче же от нас услышите, и веровати восхощите бывших истине: ангел молниеносец с небесе сошед камень отвали, егоже страхом мертвостию содержими быхом, и возгласив крепкоумным мvроносицам, глаголаше женам: не зрите ли стражей умерщвления, и печатей разрешения, адова же истощания? почто победу адову Упразднившаго, и смертное жало Сокрушившаго, яко мертва взыскуете? благовестите же скоро шедшя апостолом Воскресение, без страха зовущя: воистинну воскресе Господь, имея велию милость.

Слава, стихира утренняя евангельская.

И ныне, Богородичен: Преблагословенна еси:

Славословие великое.

Таже, тропарь воскресен:

Днесь спасение мiру бысть, поем Воскресшему из гроба, и Начальнику жизни нашея: разрушив бо смертию смерть, победу даде нам, и велию милость.

Таже, ектении. И отпуст.

На литургии.

Блаженна, глас 5:

Разбойник на кресте Бога Тя быти веровав, Христе, исповеда Тя чисте от сердца, помяни мя Господи, вопия, во Царствии Твоем.

Стих: Блажени чистии сердцем, яко тии Бога узрят.

Иже на древе крестнем жизнь процветшаго роду нашему, и изсушивша юже от древа клятву, яко Спаса и Содетеля согласно воспоим.

Стих: Блажени миротворцы, яко тии сынове Божии нарекутся.

Смертию Твоею Христе, смертную разрушил еси силу, и совоздвигл еси иже от века умершыя, Тя поющыя истиннаго Бога и Спаса нашего.

Стих: Блажени изгнани правды ради, яко тех есть Царство Небесное.

На гроб Твой Христе, пришедшя жены честныя, искаху Тя Жизнодавче мvропомазати, и явися им ангел вопия: воскресе Господь.

Стих: Блажени есте, егда поносят вам, и ижденут, и рекут всяк зол глагол на вы лжуще Мене ради.

Распеншу Тя ся Христе, посреде двою осужденною разбойнику, един убо хуля Тя, осужден бысть праведне: другий же исповедая Тя, в рай вселися.

Стих: Радуйтеся и веселитеся, яко мзда ваша многа на небесех.

Ко апостолов лику пришедшя жены честныя, возопиша: Христос воскресе, яко Владыце и Содетелю Тому поклонимся.

Слава, Троичен: Троице Нераздельная, Единице Вседетельная и Всесильная, Отче, Сыне и Святый Душе, Тебе поем Истиннаго Бога и Спаса нашего.

И ныне, Богородичен: Радуйся одушевленный Храме Божий и Врата Непроходимая: радуйся неопалимый и огнеобразный Престоле: радуйся Мати Еммануила, Христа Бога нашего.

Прокимен, глас 5: Ты Господи сохраниши ны, и соблюдеши ны от рода сего и во век.

Стих: Спаси мя Господи, яко оскуде преподобный.

Аллилуия: Милости Твоя Господи во век воспою, в род и род возвещу истину Твою усты моими.

Стих: Зане рекл еси: в век милость созиждется, на небесех уготовится истина Твоя.

Тропарь, глас 5

Православной веры светильники, монашества непоколебимые столпы, земли Российской утешители, преподобные старцы Оптинские, любовь Христову стяжавшие и души свои за чад духовных полагавшие, молитесь к Господу, да утвердит земное Отечество ваше в Православии и благочестии и спасёт души наши.

Тропарь, глас 4 Засту?пнице ве?рных преблага?я и ско?рая, Пречи?стая Богоро?дице Де?во! Мо?лим Тя пред святы?м и чудотво?рным о?бразом Тво?им, да я?коже дре?вле от него? заступле?ние Твое? гра?ду Москве? дарова?ла еси?, та?ко и ны?не нас от вся?ких бед и напа?стей ми?лостиво изба?ви и

Тропарь, глас 4 Засту?пница усе?рдная, Ма?ти Го?спода Вы?шняго! За всех мо?лиши Сы?на Твоего?, Христа? Бо?га на?шего, и всем твори?ши спасти?ся, в держа?вный Твой покро?в прибега?ющим. Всех нас заступи?, о Госпоже?, Цари?це и Влады?чице, и?же в напа?стех, и в ско?рбех, и в боле?знех

Тропарь, глас 3 Твоего? предста?тельства увере?ние и милосе?рдия Твоего? явле?ние ико?на Озеря?нская нам, Влады?чице, показа?ся; пред не?юже ду?ши на?ша в моли?тве излива?ем и ве?рою Тебе? вопи?ем: воззри?, Милосе?рдая, на лю?ди Твоя?, вся ско?рби на?ша и печа?ли утоли?, утеше?ние

Тропарь, глас 5 Я?ко к целе?бному исто?чнику, притека?ем к тебе?, Амвро?сие, о?тче наш, ты бо на путь спасе?ния нас ве?рно наставля?еши, моли?твами от бед и напа?стей охраня?еши, в теле?сных и душе?вных ско?рбех утеша?еши, па?че же смире?нию, терпе?нию и любви? науча?еши. Моли?

Тропарь. Глас 1 От мятежа мирскаго удалився, к немерцающему свету притекл еси, преподобне отче Лонгине, и ныне чисте зриши Святую Троицу, юже моли за ны недостойныя, да спасет души

Тропарь, глас 4 Почерпем, человецы, цельбы душам и телом молитвою, Река бо всем предтечет – Пречистая Царица Богородица, источающи нам чудную воду и измывающи сердец черности, греховныя струпы очищающи, души же освящающи верных Божественною

Тропарь, глас 3 Пречистая Дево Марие, Мати Царя небеси и земли, благоутробно призираеши на любящих Сына Твоего, Христа Бога нашего, и труждающихся во имя Его вечнаго ради спасения, и подаеши им вся обильно к наслаждению. Спорительнице сущи хлебов им, избавляя их всякия

Тропарь, глас 4 Богородице притецем, сущий в бедах, и святей иконе Ея ныне припадем, с верою зовуще из глубины души: скоро наше услыши моление, Дево, яко Скоро послушница нарекшаяся. Тебе бо рабы Твои в нуждах готовую Помощницу

Тропарь, глас 4 От юности Христа возлюбил, блаженне, и Тому Единому работати пламенно вожделев, непрестанною молитвою и трудом в пустыни подвизался еси, умиленным же сердем любовь Христову стяжав, Избранник возлюблен Божия Матери явился еси. Сего ради вопием ти: спасай нас

Тропарь, глас 4 Во плоти Ангел, пророков основание, второй предтеча пришествия Христова Илиа славный, свыше пославый Елисееви благодать недуги отгоняти и прокаженныя очищати, темже и почитающим его точит

Тропарь, глас 2 Молитвами твоими ко Господу от зол, бед, напастей свободи, верно к тебе прибегающих и сетей избави вражиих, великий страстотерпче

Тропарь, глас 4 Собора перваго показался еси поборник и чудотворец, богоносне Спиридоне, отче наш. Темже мертву ты во гробе возгласив, и змию в злато претворил еси; и внегда пети тебе святыя молитвы, ангелы сослужащия тебе, имел еси, священнейший. Слава Давшему тебе

Тропарь, глас 4 Возвысився на добродетель и ум очистив, к желанному и крайнему достигл еси, безстрастием же украсив житие твое и пощение изрядное восприим совестию чистою, в молитвах, яко безплотен, пребывая, возсиял еси, яко солнце, в мире, преблаженне

Тропарь, глас 8 В терпении твоем стяжал еси мзду свою, праведне, и в заповедех Господних совершенне пожил, нищих возлюбил и сих удоволил еси, но молися Христу Богу, блаженне, спастися душам

Тропарь, глас 4 Житие на земли добре окормляя, страдальче, милостынями и частыми молитвами, и слезами, паки же ко страданию мужески устремився, персское обличил еси нечестие. Темже Церкве был еси утверждение и христиан похвало, Иоанне

Тропарь, глас 2-й Всех скорбящих радосте и обидимых заступнице, и алчущих питательнице, странных утешение, обуреваемых пристанище, больных посещение, немощных покрове и заступнице, жезле старости, Мати Бога Вышняго Ты еси, Пречистая: потщися, молимся, спастися рабом

Во многих храмах Москвы прихожане стараются подпевать, в некоторых храмах даже практикуется «народное пение». Участвовать в богослужении можно и молча. Но в любом случае богослужебные тексты хорошо бы понимать, удобно следить глазами за текстом ключевых богослужебных песнопений. Размещаем текст для общего народного пения к субботней всенощной и воскресной литургии

Вмч. Мина Котуанский (Фригийский)




Сщмч. Евгения пресвитера (1937). Мч. Стефана Дечанского (ок. 1336). Прп. Мартирия Зеленецкого (1603).
ВСЕНОЩНОЕ БДЕНИЕ

БЛАЖЕН МУЖ
Блажен муж, иже не иде на совет нечестивых. Аллилуиа, Аллилуиа, Аллилуиа.
Яко весть Господь путь праведных и путь нечестивых погибнет. Аллилуиа (трижды) .
Работайте Господеви со страхом и радуйтеся Ему с трепетом. Аллилуиа (трижды) .
Блажени вси надеющиеся нань. Аллилуиа (трижды) .
Воскресни, Господи, спаси мя, Боже мой. Аллилуиа (трижды).
Господне есть спасение и на людех Твоих благословение Твое. Аллилуиа (трижды).
Слава, И ныне: Аллилуиа (трижды)
Аллилуиа, Аллилуиа, Аллилуиа. Слава Тебе, Боже (трижды)

СТИХИРЫ на Господи воззвах:
Господи, воззвах к Тебе, услыши мя. / Услыши мя, Господи. Господи, воззвах к Тебе, услыши мя: / вонми гласу моления моего, / внегда воззвати ми к Тебе. / Услыши мя, Господи. Да исправится молитва моя, / яко кадило пред Тобою, / воздеяние руку моею / - жертва вечерняя. / Услыши мя, Господи. Изведи из темницы душу мою, исповедатися имени Твоему.
[Стихиры ВОСКРЕСНЫЕ]:
Честны́м Твои́м Кресто́м, Христе́,/ диа́вола посрами́л еси́,/ и Воскре-се́нием Твои́м жало грехо́вное притупи́л еси́,/ и спасл еси́ ны от врат сме́ртных:// сла́вим Тя, Единоро́дне.
Мене ждут праведницы, дондеже воздаси мне.
Воскресе́ние дая́й ро́ду челове́ческому,/ я́ко овча́ на заколе́ние веде́ся,/ устраши́шася сего́ кня́зи а́дстии,/ и взя́шася врата́ плаче́вная./ Вни́де бо Царь сла́вы Христо́с,/ глаго́ля су́щим во у́зах, изыди́те:// и су́щим во тьме, откры́йтеся.
Из глубины воззвах к Тебе Господи, Господи, услыши глас мой.
Ве́лие чу́до,/ неви́димых Соде́тель, за человеколю́бие пло́тию постра-да́в,/ воскре́се Безсме́ртный./ Прииди́те оте́чествия язы́к, Тому́ покло-ни́мся:/ благоутро́бием бо Его́ от пре́лести изба́вльшеся,// в Трие́х Ипо-ста́сех Еди́наго Бо́га пе́ти навыко́хом.
Да будут уши Твои, внемлюще гласу моления моего.
Вече́рнее поклоне́ние/ прино́сим Тебе́, Невече́рнему Све́ту,/ на коне́ц веко́в, я́ко в зерца́ле пло́тию возсия́вшему ми́рови,/ и да́же до а́да низ-ше́дшему,/ и та́мо су́щую тьму разруши́вшему,/ и свет Воскресе́ния язы́ком показа́вшему:// Светода́вче Го́споди, сла́ва Тебе́.
Глас 4: Аще беззакония назриши, Господи, Господи, кто постоит; / яко у Тебе очищение есть.
[Стихи́ры мучеников]:
Трезу́бцы стрека́емь,/ воло́выми жи́лами бие́мь,/ и огне́м те́ло твое́ изнуря́емо,/ не отве́рглся еси́ и́мене Христо́ва спаси́тельнаго,/ не побе-ди́лся еси́ по́мыслом,/ ни куми́ром поже́рл еси́,/ но был еси́ самово́льное заколе́ние/ и же́ртва чиста́ же и соверше́нна,// му́чениче Ми́но, Влады́це твоему́.
Имене ради Твоего потерпех Тя, Господи, потерпе душа моя в слово Твое, / упова душа моя на Господа.
Очесы́ избода́емь,/ и на дре́ве пове́шаемь,/ и свеща́ми всю́ду пали́мь,/ и свире́пством судя́щаго жи́лы пререза́емь,/ и мече́м в главу́ усека́емь,/ ра́довался еси́, Ви́кторе сла́вне,/ страда́льче Спа́сов,// победи́в вра́жия ополче́ния де́йством Ду́ха Свята́го.
От стражи утренния до нощи, от стражи утренния, да уповает Израиль на Господа.
Венча́ тя Госпо́дь благода́тей венце́м,/ Стефани́до многострада́льная,/ во́льно бо тебе́ саму́ю му́кам предала́ еси́/ душе́вною до́блестию,/ при-вя́зана же, двема́ раздели́лася еси́ фи́никома/ и возлете́ла еси́ к Бо́гу, я́ко вра́бий,/ плоть в руце́ оста́вльши лови́телей,// му́ченице достосла́вная.
Глас 8: Яко у Господа милость,и многое у Него избавление,и Той избавит Израиля от всех беззаконий eго. [Стихи́ры прп. Фео́дора Студи́та]:
О́тче Фео́доре,/ и́стинно тезоимени́та, па́че ума́ дарова́ния прие́м,/ благоче́стно препода́л еси́ лю́бящим тя/ и, умно́жив, блаже́нне, тала́нт,/ Боже́ственный глас услы́шал еси́,/ внутрь зову́щ тя Черто́га,/ иде́же ны́не живе́ши,// у Престо́ла Всецаря́, досточу́дне.
Хвалите Господа вси языцы, похвалите Его вси людие.
О́тче отце́в Фео́доре,/ ты мона́шествующих мно́жества Христу́ приве́л еси́,/ спасе́ния вина́ быв Богоподо́бна,/ уче́ньми озаря́емь/ и пред-ста́тельствы душ украша́емь,/ уста́ показу́емь Госпо́дня, всему́дре, про-ро́чески.// Ему́же ны́не предстоя́, нас помина́й.
Яко утвердися милость Его на нас, и истина Господня пребывает во век.
Благода́ть оби́льная Ду́ха,/ священнотаи́нниче му́дре,/ излия́ся уст-на́ми твои́ми,/ исто́чник искипе́ уче́ний, Фео́доре,/ благоче́стия я́вльши побо́рника/ и и́стины зе́льна соглаго́льника,/ столп и твердь Право-сла́вныя ве́ры,// мона́шескаго жития́ изве́стнейшее пра́вило, всему́дре.
[Стихи́ра мучеников]:
Па́ки нам ле́тняя па́мять/ ми́ра свети́л возсия́,/ Ми́ны же, и Ви́ктора, и Вике́нтия,/ ве́рных сердца́ просвеща́ющи/ и́же за Христа́ и за Крест Его́ борьба́ми./ Те́мже сла́вою и че́стию венча́вшаго ты́я,/ Христа́ Бо́га на́шего,// в пе́снех почита́ем.
[Догматик, глас 5]:
В Чермне́м мо́ри,/ Неискусобра́чныя Неве́сты о́браз написа́ся иногда́:/ та́мо Моисе́й, раздели́тель воды́:/ зде же Гаврии́л, служи́тель чудесе́./ То-гда́ глубину́ ше́ствова немо́кренно Изра́иль;/ ны́не же Христа́ роди́ без-се́менно Де́ва./ Мо́ре по проше́ствии Изра́илеве пребы́сть непрохо́дно;/ Непоро́чная по Рождестве́ Эмману́илеве пребы́сть Нетле́нна./ Сый, и пре́жде Сый,/ явле́йся, я́ко Челове́к,// Бо́же поми́луй нас.

Свете тихий святыя славы, / Безсмертнаго, Отца Небеснаго, / Святаго Блаженнаго, Иисусе Христе. / Пришедше на запад солнца, / видевше свет вечерний, / поем Отца, Сына и Святаго Духа, Бога. / Достоин еси во вся времена / пет быти гласы преподобными, / Сыне Божий, живот даяй, / темже мир Тя славит.

Прокимен, глас 6: Госпо́дь воцари́ся, / в ле́поту облече́ся.
Стихи: Облече́ся Госпо́дь в си́лу, и препоя́сася
И́бо утверди́ вселе́нную, я́же не подви́жится
До́му Твоему́ подоба́ет святы́ня, Го́споди, в долготу́ дний.

Сподоби, Господи , в вечер сей без греха сохранитися нам. Благословен еси, Господи, Боже отец наших, и хвально и прославлено имя Твое во веки. Аминь. Буди, Господи, милость Твоя на нас, якоже уповахом на Тя. Благословен еси, Господи, научи мя оправданием Твоим. Благословен еси, Владыко, вразуми мя оправданием Твоим. Благословен еси, Святый, просвети мя оправдании Твоими. Господи, милость Твоя во век, дел руку Твоею не презри. Тебе подобает хвала, Тебе подобает пение, Тебе слава подобает, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

СТИХИРЫ на стиховне [воскресные]:
Тебе́, Воплоще́ннаго Спа́са Христа́ , / и Небе́с неразлучи́вшася,/ во гла́сех пе́ний велича́ем,/ я́ко Крест и смерть прия́л еси́ за род наш,/ я́ко Челове-колю́бец Госпо́дь,/ испрове́ргий а́дова врата́,/ тридне́вно воскре́сл еси́,// спаса́я ду́ши на́ша.
Госпо́дь воцари́ся,/ в ле́поту облече́ся.
Прободе́ным Твои́м ре́бром, Жизнода́вче,/ то́ки оставле́ния всем исто-чи́л еси́,/ жи́зни и спасе́ния:/ пло́тию же смерть восприя́л еси́,/ без-сме́ртие нам да́руя./ Всели́в же ся во гроб нас свободи́л еси́,/ совоскреси́в с Собо́ю сла́вно, я́ко Бог./ Сего́ ра́ди вопие́м:// Человеколю́бче Го́споди, сла́ва Тебе́.
И́бо утверди́ вселе́нную,/ я́же не подви́жется.
Стра́нно Твое́ распя́тие,/ и е́же во ад соше́ствие, Человеколю́бче, есть:/ плени́в бо его́, и дре́вния ю́зники/ совоскреси́в с Собо́ю сла́вно, я́ко Бог,/ рай отве́рз, восприя́ти сего́ сподо́бил еси́./ Те́мже и нам, сла́вящим Твое́ тридне́вное Воста́ние,/ да́руй очище́ние грехо́в:/ рая́ жи́тели сподобля́я,// я́ко Еди́н Благоутро́бен.
До́му Твоему́ подоба́ет святы́ня,/ Го́споди, в долготу́ дний.
Нас ра́ди пло́тию страсть прии́мый,/ и тридне́вен из ме́ртвых воскре-сы́й,/ плотски́я на́ша стра́сти исцели́,/ и возста́ви от прегреше́ний лю́тых,// Человеколю́бче, и спаси́ нас.
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.
[Стихи́ра прп. Фео́дора Студи́та]:
Преподо́бне о́тче,/ во всю зе́млю изы́де веща́ние исправле́ний твои́х,/ тем на Небесе́х обре́л еси́ мзду́ трудо́в твои́х,/ де́монския погуби́л еси́ полки́/ и А́нгельския дости́гл еси́ чи́ны,/ и́хже житию́ без поро́ка порев-нова́л еси́,/ дерзнове́ние име́я ко Го́споду,// мир испроси́ душа́м на́шим.
И ныне и присно и во веки веков. Аминь.
[Богородичен воскресный, глас 6]:
Творе́ц и Изба́витель мой, Пречи́стая,/ Христо́с Госпо́дь из Твои́х ло-же́сн проше́д,/ в мя Оболки́йся,/ пе́рвыя кля́твы Ада́ма свободи́./ Те́мже Ти, Всечи́стая,/ я́ко Бо́жии Ма́тери же и Де́ве,/ вои́стинну вопие́м немо́лчно:/ ра́дуйся А́нгельски, ра́дуйся, Влады́чице,/ Предста́тельство и Покро́ве,// и Спасе́ние душ на́ших.

Ны́не отпуща́еши раба́ Твоего́, Влады́ко,/ по глаго́лу Твоему́, с ми́ром;/ я́ко ви́деста о́чи мои́ спасе́ние Твое́,/ е́же еси́ угото́вал пред лице́м всех люде́й,/ свет во открове́ние язы́ков,// и сла́ву люде́й Твои́х Изра́иля.

Богоро́дице Де́во , ра́дуйся,/ Благода́тная Мари́е, Госпо́дь с Тобо́ю:/ благослове́на Ты в жена́х/ и благослове́н Плод чре́ва Твоего́,// яко Спа́са родила́ еси душ на́ших. (дважды)

Псало́м 33:
Благословлю́ Го́спода на вся́кое вре́мя,/ вы́ну хвала́ Его́ во усте́х мои́х.
О Го́споде похва́лится душа́ моя́,/ да услы́шат кро́тцыи, и возвеселя́тся.
Возвели́чите Го́спода со мно́ю,/ и вознесе́м И́мя Его́ вку́пе.
Взыска́х Го́спода, и услы́ша мя,/ и от все́х скорбе́й мои́х изба́ви мя.
Приступи́те к Нему́, и просвети́теся,/ и ли́ца ва́ша не постыдя́тся.
Сей ни́щий воззва́, и Госпо́дь услы́ша и,/ и от все́х скорбе́й его́ спасе́ и.
Ополчи́тся а́нгел Госпо́день о́крест боя́щихся Его́,/ и изба́вит их.
Вкуси́те и ви́дите, я́ко благ Госпо́дь:/ блаже́н муж, и́же упова́ет Нань.
Бо́йтеся Го́спода, вси́ святи́и Его́,/ я́ко несть лише́ния боя́щимся Его́.
Бога́тии обнища́ша и взалка́ша:/ взыска́ющии же Го́спода// не лиша́тся вся́каго бла́га.

КОНЕЦ ВЕЧЕРНИ. НАЧАЛО УТРЕНИ
(выключается свет, читается шестопсалмие: 3, 37, 62, 87, 102, 142 псалмы)

Бог Господь, и явися нам, благословен грядый во имя Господне

Тропарь воскресный, глас 5 (дважды):

Тропарь мучеников, глас 4:

СЛАВА:
Тропа́рь прп. Феодора Студита, глас 8:
Правосла́вия наста́вниче,/ благоче́стия учи́телю и чистоты́,/ все-ле́нныя свети́льниче,/ мона́шествующих Богодухове́нное удобре́ние,/ Фео́доре прему́дре,/ уче́ньми твои́ми вся просвети́л еси́,/ цевни́це ду-хо́вная,// моли́ Христа́ Бо́га, спасти́ся душа́м на́шим.

И НЫНЕ:
Богородичен воскресный, глас 8:

И́же нас ра́ди рожде́йся от Де́вы/ и распя́тие претерпе́в, Благи́й,/ ис-прове́ргий сме́ртию смерть,/ и воскресе́ние явле́й, я́ко Бог,/ не пре́зри, я́же созда́л еси́ руко́ю Твое́ю;/ яви́ человеколю́бие Твое́, Ми́лостиве,/ при-ими́ ро́ждшую Тя Богоро́дицу, моля́щуюся за ны,// и спаси́, Спа́се наш, лю́ди отча́янныя.

Тропари "по непорочных", глас 5:

Ангельский собор удивися, / зря Тебе в мертвых вменившася, / смертную же, Спасе, крепость разоривша, / и с Собою Адама воздвигша, / и от ада вся свобождша.
Благословен еси, Господи, научи мя оправданием Твоим.
Почто мvра с милостивными слезами, / о ученицы, растворяете? / Блистаяйся во гробе Ангел мvроносицам вещаше: / видите вы гроб и уразумейте, / Спас бо воскресе от гроба.
Благословен еси, Господи, научи мя оправданием Твоим.
Зело рано мvроносицы течаху / ко гробу Твоему рыдающия, / но предста к ним Ангел и рече: / рыдания время преста, не плачите, / воскресение же апостолом рцыте.
Благословен еси, Господи, научи мя оправданием Твоим.
Мvроносицы жены с мvры пришедшия / ко гробу Твоему, Спасе, рыдаху, / Ангел же к ним рече, глаголя: / что с мертвыми живаго помышляете? / Яко Бог бо, воскресе от гроба.
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.
Поклонимся Отцу / и Его Сынови, и Святому Духу, / Святей Троице во едином существе, / с Серафимы зовуще: / Свят, Свят, Свят еси, Господи.
И ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Жизнодавца рождши, / греха, Дево, Адама избавила еси, / радость же Еве / в печали место подала еси, / падшия же от жизни / к сей направи / из Тебе воплотивыйся Бог и Человек.

ПРОКИМЕН, глас 5: Воскресни́, Го́споди Бо́же мой, да вознесе́тся рука́ Твоя́,/ я́ко Ты ца́рствуеши во ве́ки. Стих: Испове́мся Тебе́, Го́споди, всем се́рдцем мои́м, пове́м вся чудеса́ Твоя́.
Всякое дыхание / да хвалит Господа.
Стих: Хвалите Бога во святых Его, хвалите Его в утвержении силы Его.

ЕВАНГЕЛИЕ от Иоанна (гл. 21: 14 - 25) (перевод на русский язык)
В то время явился Иисус ученикам Своим по воскресении Своем из мертвых, и говорит Симону Петру: Симон Ионин! любишь ли ты Меня больше, нежели они? Петр говорит Ему: так, Господи! Ты знаешь, что я люблю Тебя. Иисус говорит ему: паси агнцев Моих. Еще говорит ему в другой раз: Симон Ионин! любишь ли ты Меня? Петр говорит Ему: так, Господи! Ты знаешь, что я люблю Тебя. Иисус говорит ему: паси овец Моих. Говорит ему в третий раз: Симон Ионин! любишь ли ты Меня? Петр опечалился, что в третий раз спросил его: любишь ли Меня? и сказал Ему: Господи! Ты все знаешь; Ты знаешь, что я люблю Тебя. Иисус говорит ему: паси овец Моих. Истинно, истинно говорю тебе: когда ты был молод, то препоясывался сам и ходил, куда хотел; а когда состаришься, то прострешь руки твои, и другой препояшет тебя, и поведет, куда не хочешь. Сказал же это, давая разуметь, какою смертью Петр прославит Бога. И, сказав это, говорит ему: иди за Мною. Петр же, обратившись, видит идущего за ним ученика, которого любил Иисус и который на вечери, приклонившись к груди Его, сказал: Господи! кто предаст Тебя? Его увидев, Петр говорит Иисусу: Господи! а он что? Иисус говорит ему: если Я хочу, чтобы он пребыл, пока приду, что тебе до того? ты иди за Мною. И пронеслось это слово между братьями, что ученик тот не умрет. Но Иисус не сказал ему, что не умрет, но: если Я хочу, чтобы он пребыл, пока приду, что тебе до того? - Сей ученик и свидетельствует о сем, и написал это; и знаем, что истинно свидетельство его. Многое и другое сотворил Иисус; но, если бы писать о том подробно, то, думаю, и самому миру не вместить бы написанных книг. Аминь.

Воскресе́ние Христо́во ви́девше , поклони́мся Святому Господу Иисусу, единому безгрешному. Кресту Твоему покланяемся, Христе, и святое Воскресение Твое пое́м и сла́вим. Ты бо еси Бог наш, ра́зве Тебе ино́го не зна́ем, Имя Твое имену́ем. Приидите, вси ве́рнии, поклони́мся святому Христову Воскресению; се бо прии́де Кресто́м радость всему миру; всегда́ благословя́ще Господа, пое́м Воскресение Его, распятие бо претерпе́в, смертию смерть разруши́.
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.
Молитвами апостолов, Милостиве, очисти множество согрешений наших.
И ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Молитвами Богородицы, Милостиве, очисти множество согрешений наших.
Помилуй мя, Боже, по велицей милости Твоей, и по множеству щедрот Твоих очисти беззаконие мое.
Воскрес Иисус от гроба, якоже прорече, даде нам живот вечный и велию милость.

Далее читается КАНОН
(в песнях канона, читаемого с начала помазания прихожан елеем, раскрывается смысл и красота празднуемых сегодня Церковью событий)

На 9 песне канона:
Песнь Пресвятой Богородицы:
Величит душа Моя Господа / и возрадовася дух Мой о Бозе Спасе Моем.
Честнейшую Херувим / и славнейшую без сравнения Серафим, /
без истления Бога Слова рождшую, / сущую Богородицу, Тя величаем.
Яко призре на смирение рабы Своея, / се бо, от ныне ублажат Мя вси роди. Яко сотвори Мне величие Сильный, и свято имя Его, и милость Его в роды родов боящимся Его Сотвори державу мышцею Своею, / расточи гордыя мыслию сердца их. Низложи сильныя со престол, / и вознесе смиренныя, алчущия исполни благ, / и богатящияся отпусти тщи. Восприят Израиля отрока Своего, / помянути милости, / якоже глагола ко отцем нашим, / Аврааму и семени его даже до века.

После канона:
СТИХИРЫ на хвалитех [воскресные]:
Всякое дыхание да хвалит Господа.
Хвалите Господа с небес, / хвалите Его в вышних. / Тебе подобает песнь Богу. Хвалите Его, вси Ангели Его, / хвалите Его, вся Силы Его. / Тебе подобает песнь Богу.
Сотвори́ти в них суд напи́сан:/ сла́ва сия́ бу́дет всем преподо́бным Его́.
Го́споди, запеча́тану гро́бу от беззако́нников,/ проше́л еси́ из гро́ба,/ я́коже роди́лся еси́ от Богоро́дицы:/ не уразуме́ша, ка́ко воплоти́лся еси́, безпло́тнии Твои́ а́нгели:/ не чу́вствоваша, когда́ воскре́сл еси́, стрегу́щии Тя во́ини./ Обоя́ бо запечатле́стася испыту́ющим,/ яви́шася же чудеса́ кла́няющимся ве́рою та́инству:/ е́же воспева́ющим,// возда́ждь нам ра́дость и ве́лию ми́лость.
Хвали́те Бо́га во святы́х Его́,/ хвали́те Его́ в утверже́нии си́лы Его́.
Го́споди, вереи́ ве́чныя сокруши́в,/ и у́зы растерза́в, от гро́ба воскре́сл еси́,/ оста́вль Твоя́ погреба́льная,/ во свиде́тельство и́стиннаго тридне́внаго Твоего́ погребе́ния:/ и предвари́л еси́ в Галиле́и, в пеще́ре стрего́мый./ Ве́лия Твоя́ ми́лость, Непостижи́ме Спа́се,// поми́луй и спаси́ нас.
Хвали́те Его́ на си́лах Его́,/ хвали́те Его́ по мно́жеству вели́чествия Его́.
Го́споди, жены́ теко́ша на гроб,/ ви́дети Тя, Христа́, нас ра́ди постра-да́вшаго,/ и прише́дша, обрето́ша а́нгела на ка́мени седя́ща,/ стра́хом от-ва́льшемся,/ и к ним возопи́, глаго́ля:/ воскре́се Госпо́дь, рцы́те учени-ко́м,/ я́ко воскре́се от ме́ртвых,// спаса́яй ду́ши на́ша.
Хвали́те Его́ во гла́се тру́бнем,/ хвали́те Его́ во псалти́ри и гу́слех.
Го́споди, я́коже изше́л еси́ от запеча́таннаго гро́ба,/ та́ко вшел еси́ и две́рем заключе́ным ко ученико́м Твои́м,/ показу́я им теле́сная стра-да́ния,/ я́же подъя́л еси́, Спа́се Долготерпели́вый:/ я́ко от се́мене Дави́дова я́звы претерпе́л еси́,/ я́ко Сын же Бо́жий, мир свободи́л еси́./ Ве́лия Твоя́ ми́лость, Непостижи́ме Спа́се,// поми́луй и спаси́ нас.
Хвали́те Его́ в тимпа́не и ли́це,/ хвали́те Его́ во стру́нах и орга́не.
Го́споди, Царю́ веко́в и Тво́рче всех,/ нас ра́ди распя́тие и погребе́ние пло́тию прии́мый,/ да нас от а́да свободи́ши всех:/ Ты еси́ Бог наш,// ра́зве Тебе́ ино́го не ве́мы.
Хвали́те Его́ в кимва́лех доброгла́сных, хвали́те Его́ в кимва́лех восклица́ния./ Вся́кое дыха́ние да хва́лит Го́спода.
Го́споди, пресия́ющая Твоя́ чудеса́ кто испове́сть;/ или́ кто возвести́т стра́шная Твоя́ та́инства?/ Вочелове́чивыйся бо нас ра́ди, я́ко Сам восхо-те́л еси́,/ держа́ву яви́л еси́ си́лы Твоея́:/ Кресто́м бо Твои́м разбо́йнику рай отве́рзл еси́,/ и погребе́нием Твои́м вереи́ а́довы сокруши́л еси́,/ Вос-кресе́нием же Твои́м вся́ческая обогати́л еси́:// Благоутро́бне Го́споди, сла́ва Тебе́.
Воскресни́ Го́споди Бо́же мой, да вознесе́тся рука́ Твоя́,/ не забу́ди убо́гих Твои́х до конца́.
Мироно́сицы жены́ гро́ба Твоего́ дости́гша,/ зело́ ра́но иска́ху Тебе́ ми́ры пома́зати,/ Безсме́ртнаго Сло́ва и Бо́га;/ и а́нгела глаго́лы огла-си́вшася,/ возвраща́хуся ра́достию апо́столом возвести́ти я́ве,/ я́ко вос-кре́сл еси́, Животе́ всех,// и по́дал еси́ ми́рови очище́ние и ве́лию ми́лость.
Испове́мся Тебе́ Го́споди всем се́рдцем мои́м,/ пове́м вся чудеса́ Твоя́.
Богоприя́тнаго гро́ба ко иуде́ом стра́жие глаго́лаху:/ О ва́шего суе-му́дреннаго сове́та!/ стрещи́ Неопи́саннаго покуси́вшеся, всу́е тру-ди́стеся,/ сокры́ти Воскресе́ние распя́таго хотя́ще, я́сно показа́сте./ О ва́шего суему́дреннаго собо́рища!/ что па́ки сокры́ти сове́туете, Е́же не-кры́ется;/ па́че же от нас услы́шите,/ и ве́ровати восхощи́те бы́вших и́стине:/ а́нгел молниено́сец с небесе́ соше́д ка́мень отвали́,/ его́же стра́хом ме́ртвостию содержи́ми бы́хом,/ и возгласи́в крепкоу́мным ми-роно́сицам, глаго́лаше жена́м:/ не зрите́ ли страже́й умерщвле́ния, и пе-ча́тей разреше́ния,/ а́дова же истоща́ния;/ почто́ побе́ду а́дову Упразд-ни́вшаго,/ и сме́ртное жа́ло Сокруши́вшаго, я́ко ме́ртва взыску́ете?/ Бла-говести́те же ско́ро ше́дша апо́столом Воскресе́ние,/ без стра́ха зову́ща:/ вои́стинну воскре́се Госпо́дь,// име́я ве́лию ми́лость.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
[Стихи́ра Евангельская 11-я]:
Явля́я Себе́ ученико́м Твои́м, Спа́се,/ по воскресе́нии Си́мону дал еси́ ове́ц па́ству,/ за любве́ воздая́ние,/ я́же о па́стве попече́ния ищя́./ Те́мже и глаго́лал еси́:/ а́ще лю́биши Мя, Пе́тре,/ паси́ а́гнцы Моя́, паси́ о́вцы Моя́./ Он же а́бие показу́я друголю́бное,/ о друзе́м ученице́ вопроша́ше./ И́хже моли́твами, Христе́, ста́до Твое́ сохраня́й,// от волко́в губя́щих е́.
И ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Преблагослове́нна еси́, Богоро́дице Де́во,/ Вопло́щшим бо ся из Тебе́ ад плени́ся,/ Ада́м воззва́ся,/ кля́тва потреби́ся,/ Е́ва свободи́ся,/ сме́рть умертви́ся, и мы ожи́хом./ Тем воспева́юще вопие́м:/ благослове́н Христо́с Бог,// благоволи́вши та́ко, сла́ва Тебе́.

ОСНОВНЫЕ ТЕКСТЫ СЛУЖБЫ И ПЕСНОПЕНИЯ ДЛЯ ОБЩЕНАРОДНОГО ПЕНИЯ
Неделя 22-я по Пятидесятнице, глас 5
Вмч. Мины. Мч. Виктора и мц. Стефаниды. Мч. Викентия. Прп. Феодора Студита.
Блж. Максима, Христа ради юродивого, Московского чудотворца.
Сщмч. Евгения пресвитера (1937). Мч. Стефана Дечанского (ок. 1336). Прп. Мартирия Зеленецкого (1603).
ЛИТУРГИЯ

1-й антифон:
Благослови, душе моя, Господа , Благословен еси, Господи.
Благослови, душе моя, Господа, и вся внутренняя моя, имя святое Его.
Благослови, душе моя, Господа, и не забывай всех воздаяний Его.
Очищающаго вся беззакония твоя, исцеляющаго вся недуги твоя.
Избавляющаго от истления живот твой, венчающаго тя милостию и щедротами.
Исполняющаго во благих желание твое: обновится яко орля юность твоя.
Щедр и милостив Господь, долготерпелив и многомилостив.
Благослови, душе моя, Господа, и вся внутреняя моя, имя святое Его.
Благословен еси, Господи.

2-й антифон:
Хвали, душе моя, Господа. Восхвалю Господа в животе моем, пою Богу моему, дондеже есмь.
Не надейтеся на князи, на сыны человеческия, в них же несть спасения.
Изыдет дух его, и возвратится в землю свою: в той день погибнут вся помышления его
Блажен, емуже Бог Иаковль помошник его, упование его на Господа Бога своего,
сотворшаго небо и землю, море и вся, яже в них;
хранящаго истину в век, творящего суд обидимым, дающаго пищу алчущим.
Господь решит окованныя; Господь умудряет слепцы;
Господь возводит низверженныя; Господь любит праведники;
Господь хранит пришельцы, сира и вдову приимет, и путь грешных погубит.
Воцарится Господь во век. Бог твой, Сионе, в род и род.
Единородный Сыне , и Слове Божий, безсмертен Сый, и изволивый спасения нашего ради воплотиться от святыя Богородицы и Приснодевы Марии, непреложно вочеловечивыйся, распныйся же Христе Боже, смертию смерть поправый, Един сый Святыя Троицы, спрославляемый Отцу и Святому Духу, спаси нас.

Блаженны:
Во Царствии Твоем помяни нас, Господи , егда приидеши во Царствии Твоем.
Блажнени нищии духом, яко тех есть Царство Небесное.
Блажени плачущии, яко тии утешатся.
Блажени кротции, яко тии наследят землю.
Блажени алчущии и жаждущии правды, яко тии насытятся.
Блажени милостивии, яко тии помиловани будут.
Блажени чистии сердцем, яко тии Бога узрят.
Блажени миротворцы, яко тии сынове Божии нарекутся.
Блажени изгнани правды ради, яко тех есть Царство Небесное.
Блажени есте, егда поносят вам, и изженут, и рекут всяк зол глагол на вы, лжуще Мене ради.
Радуйтеся и веселитеся, яко мзда ваша многа на небесех.

Во время малого входа с Евангелием:
Приидите, поклонимся и припадем ко Христу.
Спаси ны, Сыне Божий, воскресый из мертвых, поющия Ти: Аллилуия.

Тропа́рь воскре́сный, глас 5:
Собезнача́льное Сло́во Отцу́ и Ду́хови,/ от Де́вы ро́ждшееся на Спасе́ние на́ше,/ воспои́м, ве́рнии, и поклони́мся;/ я́ко благоволи́ Пло́тию взы́ти на Крест,/ и смерть претерпе́ти,/ и воскреси́ти уме́ршия// сла́вным воскре-се́нием Свои́м.

Тропарь мучеников, глас 4:
Му́чениицы Твои, Го́споди,/ во страда́ниих свои́х венцы́ прия́ша не-тле́нная от Тебе́, Бо́га на́шего,/ иму́ще бо кре́пость Твою́,/ мучи́телей низ-ложи́ша,/ сокруши́ша и де́монов немощны́я де́рзости./ Тех моли́твами// спаси́ ду́ши на́ша.

Тропарь прп. Феодора Студита, глас 8
Слез твои́х тече́ньми пусты́ни безпло́дное возде́лал еси́,/ и, и́же из глубины́ воздыха́ньми, во сто трудо́в уплодоноси́л еси́,/ и был еси́ свети́льник вселе́нней,/ сия́я чудесы́, Иоанни́кие, о́тче наш:// моли́ Христа́ Бо́га спасти́ся душа́м на́шим.

Кондак воскре́сный, глас 5:
Ко а́ду, Спа́се мой, соше́л еси́,/ и врата́ сокруши́вый я́ко всеси́лен,/ уме́рших, я́ко Созда́тель, совоскреси́л еси́,/ и сме́рти жа́ло сокруши́л еси́,/ и Ада́м от кля́твы изба́влен бысть, Человеколю́бче;/ те́мже вси зове́м:// спаси́ нас, Го́споди.

Кондак мучеников, глас 8:
Во́инства исхити́ привре́меннаго/ и нетле́ннаго показа́ тя Небе́снаго о́бщника,/ страстоте́рпче Ми́но, Христо́с, Бог наш,// И́же му́чеников не-тле́нный вене́ц.

Кондак прп. Феодора Студита, глас 2:
По́стническое и равноа́нгельное житие́ твое́/ страда́льческими уясни́л еси́ по́двиги/ и А́нгелом совсе́льник, Богоблаже́нне, яви́лся еси́, Фео́доре. С ни́ми Христу́ Бо́гу моля́ся// не преста́й о всех нас.

Конда́к Богоро́дицы, глас 6:
Предста́тельство христиа́н непосты́дное,/ хода́тайство ко Творцу́ непрело́жное,/ не пре́зри гре́шных моле́ний гла́сы,/ но предвари́, я́ко Блага́я,/ на по́мощь нас, ве́рно зову́щих Ти;/ ускори́ на моли́тву и потщи́ся на умоле́ние,// предста́тельствующи при́сно, Богоро́дице, чту́щих Тя.

Прокимен, глас 5: Ты, Го́споди, сохрани́ши ны, и соблюде́ши ны/ от ро́да сего́ и во век.
Стих: Спаси́ мя, Го́споди, я́ко оскуде́ преподо́бный.

К Галатам послание святого апостола Павла (глава 6:11-18)
Братия, видите, как много написал я вам своею рукою. Желающие хвалиться по плоти принуждают вас обрезываться только для того, чтобы не быть гонимыми за крест Христов, ибо и сами обрезывающиеся не соблюдают закона, но хотят, чтобы вы обрезывались, дабы похвалиться в вашей плоти. А я не желаю хвалиться, разве только крестом Господа нашего Иисуса Христа, которым для меня мир распят, и я для мира. Ибо во Христе Иисусе ничего не значит ни обрезание, ни необрезание, а новая тварь. Тем, которые поступают по сему правилу, мир им и милость, и Израилю Божию. Впрочем никто не отягощай меня, ибо я ношу язвы Господа Иисуса на теле моем. Благодать Господа нашего Иисуса Христа со духом вашим, братия.

ЕВАНГЕЛИЕ от Луки (глава 10:25-37)
В то время один законник встал и, искушая Его, сказал: Учитель! что" мне делать, чтобы наследовать жизнь вечную? Он же сказал ему: в законе что написано? как читаешь? Он сказал в ответ: возлюби Господа Бога твоего всем сердцем твоим, и всею душею твоею, и всею крепостию твоею, и всем разумением твоим, и ближнего твоего, как самого себя. Иисус сказал ему: правильно ты отвечал; так поступай, и будешь жить. Но он, желая оправдать себя, сказал Иисусу: а кто мой ближний? На это сказал Иисус: некоторый человек шел из Иерусалима в Иерихон и попался разбойникам, которые сняли с него одежду, изранили его и ушли, оставив его едва живым. По случаю один священник шел тою дорогою и, увидев его, прошел мимо. Также и левит, быв на том месте, подошел, посмотрел и прошел мимо. Самарянин же некто, проезжая, нашел на него и, увидев его, сжалился и, подойдя, перевязал ему раны, возливая масло и вино; и, посадив его на своего осла, привез его в гостиницу и позаботился о нем; а на другой день, отъезжая, вынул два динария, дал содержателю гостиницы и сказал ему: позаботься о нем; и если издержишь что более, я, когда возвращусь, отдам тебе. Кто из этих троих, думаешь ты, был ближний попавшемуся разбойникам? Он сказал: оказавший ему милость. Тогда Иисус сказал ему: иди, и ты поступай так же.